دالک


دالک


یعنی


دال کوچک.


*دال نام پرنده ایست از تیره شاهین سانان.
---------------------

هر نوع استفاده از مطالب وبلاگ بدون اطلاع نویسنده؛

- " ممنوع " کلمه بدیست -

هر نوع استفاده از مطالب وبلاگ بدون اطلاع نویسنده...

- کلمه خوبی پیدا نمیشود... -

هر نوع استفاده از مطالب وبلاگ بدون اطلاع نویسنده؛

ممکن است به عوارض ناخوشایندی

منجر شود.

--------------------------------

اطفال تاجیک نوعی بازی دارند با استفاده از گردو، که به آن دالک می گویند.

من یک ویراستار متعهد و وظیفه شناسم.

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

 من یک ویراستار متعهد و وظیفه شناس هستم. و اینکه این ساعت از شب فرصت کرده ام و چیزی به میل خودم مینویسم؛به خاطر خطایم در انجام وظیفه نیست،زیرا من از حوالی عصر تا به این ساعت مدام غلط گیری کرده ام،سطرها را جا به جا کرده ام،غلطهای املایی را تصحیح کرده ام و خدا میداند که چقدر ویرگول گذاشته ام.و فکر میکنم حقم باشد که بخواهم چند دقیقه ای را، با صرف چای و کمی بیسکوییت خشک شده و کمی نوشتن خودم را مهمان کنم.

 نوشتن برایم کمی سخت است؛مثل انسانی که تنها سواد خواندن داشته باشد و حتی نتواند امضایی پای برگه قسطهایش بزند.شاید هم به خاطر بد خوابی باشد.ذات انسان اینگونه است که شبها را بخوابد و صبح ها شروع به کار کردن کند.اما ذات من این شده است که شبها بیدار بمانم و کار کنم و صبح ها را تا ظهر بخوابم.تغییر ذات چیز خطرناکی است؛ممکن است نوشتن را از یاد انسان ببرد. 

معمولا یک ویراستار معمولی اینطور زندگی میکند.همیشه سرش شلوغ است و از این شلوغی چیزی جز پولی برای پرداخت اجاره خانه و هزینه های روزمره زندگی عایدش نمیشود.ویراستار درجه یک، کار نویسنده های درجه یک را قبول میکند.و کار نویسنده درجه یک، معمولا عیب و نقص آنچنانی ندارد.او کارش را با تغییر جزیی چند سطر و گذاشتن ویرگول در جاهایی که نیازی به آنها نیست ،سرهم بندی میکند.پول زیادی میگیرد و هفته ها استراحت میکند.ویراستار درجه یک، از اول ویراستار درجه یک بوده است و یک ویراستار معمولی،هر چقدر هم که در راه ادبیات جان کنده باشد، یک ویراستار معمولی باقی می ماند.این یک قانون است و هیچکس هم به خاطر این قانون جنگ انفصال راه نمی اندازد.

 حتی یادم نمی آید که چه شد که جوهر قلمم را به جای اینکه وقف نوشتن کنم؛ برای گذاشتن ویرگول و درست کردن غلط های املایی به هدر دادم.یک نویسنده همیشه یک ویراستار را با چشم تحقیر نگاه میکند؛اما نمیداند که اگر این ویراستار نالایق و حقیر نباشد، چه بلایی بر سر خزعبلاتش می آید.

 تمام کردن نوشته ام برایم سخت تر از آغاز نوشته است.به اضافه این که هر بار که سرم را بلند میکنم؛هر بار که میز را میبینم؛احساس میکنم کاغذها بیشتر میشوند.میزایند و بویشان خفه ام میکند... 

چایی ام را دیگر تمام کرده ام و بیسکوییت خشک شده ام را دور انداختم.این نوشته را نیز نگاه نخواهم داشت.من نویسنده نیستم.من تنها یک ویراستار متعهد و وظیفه شناسم.  

  • ۹۳/۱۲/۲۹
  • دالک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">